Lala pathway

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

Friday, December 21, 2012

Lindungilah kami, demi hujan penuh Rahmat.

Sedari semalam, hujan mencurah tanpa henti.
Seolah si awan memuntahkan segala apa yang dah lama dibendungnya.
Seolah bumi bakal tenggelam dalam air.
Awan memuntahkan tanpa henti, matahari langsung menyepi dari pandangan.
Aku lihat, diluar tingkap, awan mendung masih berarak beriringan dengan hujan yang setia mencurah.

Baru sejam tadi, kawan aku  bagitahu.. dia sakit.
Terkejut juga aku dengar berita dia. Rasanya baru semalam kami bergurau senda, bergelak ketawa.
Berbalas2 tweet, usik mengusik. Tapi tadi, aku dapat DM dia, dia kata dia sakit. 
Hujan seolah mengerti, terus turun dengan lebat. Sedih aku. Ya ALLAH, semoga dia disembuhkan. 
Kawan yang sudah aku anggap seperti family sendiri. Sembuhkanlah segala apa penyakit yang mengganggunya Ya ALLAH, demi berkat hujan yang mencurah bumi ini. Lindungi lah kami dibawah rahmatMu. Allahhumma soyyiban nafi'an...


nota kaki: aku terasa kita seperti jauh. walaupun kita masih boleh, text, call.... 
romeo-india-november-delta-alfa!


Ya Allah Ya Rahman, lindungilah kami di bawah rahmatMu,
sungguh, aku sayang mereka. Lillahi Taala... 

No comments:

Post a Comment