Lala pathway

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

Sunday, December 16, 2012

17 Disember 2012

Haii everyone.... Assalamualaikum. ^_^
today is sooo my day. first thing first, Alhamdulillah...
wake up in the morning, it is raining outside. Presenting my group speech for public speaking.
and yeah! it's splendid. Even i was failed to establish the credibility for my part, but Madam said our group is the best group. Madam did mention about Miz Sharon what has told her about me. Yet, i miss Miz Sharon. =) She has been kind to me during academic writing skill class. Indeed Madam Rosyati is an expert!
Oh my.... i will always love English, since primary school. Guess what, my english teachers and lecturers are always be my favourite! Starting from, primary school teacher Suria (year 1), Sir Suaree, Teacher Rasni (the best one!), and secondary school Sir Zainal(teaching me since form 1 and 2), Teacher Hazwati Hashim and finally Teacher Hayati. I miss 'em!

well, today....is soo my day, i smiled all the way back to home. ^__^ *grinned perhaps! hehe!
i smiled to a few stranger girls along Jalan Biawak *da lama tak lalu jalan ni, gara2 slalu naik moto kan.

Jalan Biawak, still the same. Oh, I 'miss' the smell.. haha!
Smiled to stranger girls are called friendly, but smiled to stranger boys, argh that is soo not me. It is call flirting! auuwww! :P
Smile! Smile! Smile. You know what, i smiled to cows too! hahaha! Crazy me. :P

the land is still wet, and the cows didn't smile at me back. :|
finally...i reached home.
Tik tok, no more smile, no more grin. I saw there's a lot of blood at Puni's cage.
Aish! Gelabah gaban la for sure! Plus, Puni is barely lying  in the cage.
Peliks, tak tahu mana datang darah banyak2, terus aku laju2 mandikan dia. Tukar bedding, replace makanan baru, cek kaki tangan beliau. Adakah ini gara2 aku bagi beliau makan mealworm? Serius aku cuak. Pastu nampak kaki dia semacam bengkak skit. Mungkin kaki dia luka kot. Tak tahu kenapa, semalam dia macam meronta2 nak keluar, kuat sangat kuis2 cage, sampai kaki luka kot. huhu! tak pun sembelit sampai berdarah.huhu! Sian Puni. Kalaulah dia boleh bercakap.. kalaulah aku paham isi hati dia.. hurm.. >.<" (senget widskyline nih!). Pastu tadi da oke,aku mandikan ngan dettol siap. Alhamdulillah, lega da aku.

Tolongla jangan wat aku heart attack waahai Puni oii... 2,3 ari lepas dia wat bodo je orang cuit2 dia, aku risau takut dia da mati dulu tanpa bagitau kat aku. huhu! Tapi ni dia da oke skit. aku tak berapa secure la bagi dia makan cacing tu, huhu! Bimbang takut cacing2 tu menari2 dalam perut dia. sampai keluar darah. Mustahil tak tu? Kesimpulannya, taktau berdarah kat mana, mungkin kaki dia luka kot. argh! Risau! da la, pasni awak makan whiskas je la. Love you lots Puni..and Tutti too. =)


nota kaki: Alhamdulillah... Ya Allah, apa pun terjadi, permudahkanlah segala urusan kami Ya Allah. Aamiin!


Update.
Haa, tadi aku jumpa 'kembar' aku! yang baru kawin dengan doktor dari Indon tu. Waaa! berseri2 muka dia. sempat jugak peluk cium dalam duk kalut2 nak beli yogurt masa nak masuk MOSEA kelas Mr. Yong Jaw Chuen. hehe! :D (siap nama penuh lagi Mr. Yong lagi kali ni haha!)

nota kaki: aish, boleh plak entri kali ni jadi summary of the day. haha! Such a bless day for me. Thanks Allah, thanks for everything... <3

No comments:

Post a Comment