Lala pathway

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

Saturday, October 6, 2012

Pertandingan Citra Bot Berhias @Terengganu

Assalamualaikum...

Bot Bot Bot!
Sejak aku jadi mariner ni, agak peka sikit dengan
bot, kapal, ikan, laut, penyu dan segala bagai tentang marin la.
Sempena perasmian Payang Walk dekat Pasar Payang,
diadakan Pertandingan Citra Bot Berhias di Dataran Shahbandar.
setiap daerah akan hantar bot berhias masing2, agak hampa, apabila 
UMT tak hantar Bot Disco Discovery masuk acara sekali.
takkan semua disco-discovery pergi sampling kat Laut China semua, sob sob sob.
#hampa menunggu bot dalam hujan, memandangkan TESDEC & TATI ada hantar bot. huhu
Tapi, aku terus gumbira girang bila ada Bot dari Dungun & Ketengah. woww! gojes! ^^,
Jadi sempatlah aku amik gambar masa acara malam tu. :)

cekikdaud! Check it out~

Semangat walaupun hujan. Beca berhias pun ado...


Teganu Kita! ^_^

Cikgu gamelan aku, Encik Shahrul - playing gendang and also seruling

alahai kecik je dapat amik gambar MB berucap, hoho!


MB Tganu! Abam Id. ^_^ hehe

a few of UMT students (Anis Suraya in green, singging a song)

sepanjang hayat aku, sweet 20 da ni, aku tak pernah tengok bunga api
yang gila-lama-lawa-cun-meriah-cantik-tahap-dewa macam ni.
sesungguhnya aku seronok dapat tengok, tapi...
alangkah lebih baik jika saat seumpama ini mampu dikongsi dengan insan tersayang ^^,

GRAND OPENING! fireworks were shoot from Seberang Takir.

Bot pertama, aiseh aku lupa da daerah mana, haha! 

Badan Kerajaan.

its coming!

TATI college!

ahaa! kampung aku punyer BOT!

Bot Wilayah Terengganu Tengah (KETENGAH) tampil bertemakan Tasik Kenyir :D

aku suka idea dan bot tesdec ni. (gambar bawah)

BELON! sebab beliau ada BELON! ^^,

TESDEC serius lawa!

BOT BANDARAYA KUALA TERENGGANU!!!


my hometown, Dungun :)
i wish my mom and dad was here to share this moment.
masa aku kecik2, parents aku yang selalu bawak aku ke tempat2 macam ni,
dan sekarang, saat mereka tua, aku teringin untuk mereka ada bersama...

firework from bot!!

sungguh tegar bot ini membedil - Bot Kemaman

bot ni senget, nearly capsized, mungkin gajah rimau tu berat sangat kot :D

shooting stars! :D

see, kiteorang terpaksa berasak2 dengan orang ramai,



nasib baik aku dapat port cun untuk shoot. ^^,


my girlfriends! 

still shooting starss!! cayalah Bot Kemaman!

ala2 puteri bunia gitu, err letih gak makcik2 tu nk menumbuk padi sepanjang
 muara sungai tganu :D

udang udang udang!!! hehe maaf, aku agak excited tengok udam :D

itu adalah manusia sebenar, bukan replika, haa..
yang kat belakang tu barulah replika :D

wooowww wauuu waaauu!

Setiuuu-ku

lighting!

Marang setia dengan udang dan sotongnya.

Marang adalah bot terakhir.. GRAND CLOSING!!


Pemenang bot berhias,pada malam tu
Bot Bandaraya Kuala Terengganu.


the ending!

=)

happy reading! :)



nota kaki: masa pergi tempat2 crowded macam ni, silalah jaga barang2. Jangan biarkan orang amik kesempatan. huhu






No comments:

Post a Comment