Lala pathway

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

Saturday, October 27, 2012

Aidil Adha tighten the bonding

Salam'Alaykum all the readers...
Happy Eid Adha to all muslims.

Aidil Adha this year is quiet merry. Despite, one of my sisters can't celebrate together, gotta work during this raya, look after her patients. and my Sugardaddy wasn't around. So, kerja siang2 dan agih2 daging rely to my brother-in-law and my uncle, as so you know, family aku kekangan kaum lelaki. hoho! Aish, tahun ni lama betul tunggu daging sampai. hoho! Clock nearly at 4 o'clock baru boleh lunch daging. huhu!

10 Zulhijjah.
Seperti biasa, aku bangun pagi jadi housekeeper dulu, pastu ramai2 berkumpul rumah mak sdara aku. Masak dan makan2 kat sana. Phew penat! Tapi petang tu, lepas asar, tiba2 datang idea nak pergi Mesra Mall dengan motor. Aku yang sudah low bateri pun terus jadi energetic semula. haha! Lama betul aku tak ride motor jauh2, dapat naik motor pergi Mesra Mall pun jadila wat lepas rindu nak ride. Mungkin next time aku balik umah ngan LC aku je kot. Baru adventure. heee~

Nasib tak hujan petang tu, walaupun langit mendung seolah membendung air. Asal bawak motor je, mesti hidung aku da berair srot sret da. Walaupun aku da habis pulas throttle, Ego ni mampu pergi 120 je. Acu bawak 100 lebih, mesti Kak Nor kat belakang da cucuk2 bontot aku. Ceit, potong stim betol la warning sign dia tu. huh! Dyana plak, mentang2 dapat bawak LC abam dia, rapat plak main angin ngan aku. Ceit, da la ekzos NCM 4821 tu macam Boeing 888 da bunyi, Yoshimura gamaknya. huhu! (Macam jentera mesin padi pun ada bunyinya. haha!)


muka aku sangat suck, jadi replace ngan forever alone tu. haha!
argh! aku sungguh rindu detik2 dapat spend time ngan girlfriends. Aktiviti ni tak dirancang. On the spot punyer acara. Dapat jugak aku lepas gian nak karok. haha! Bila tanya sapa nak karok, sume kata taknak. tapi bila aku da purchase 5 lagu, sibuk plak cikkiah2 ni nak nyanyi skali. haha! Sekali nyanyi lagu Beribu Sesalan, Suara Ning dengan Jac memang terus kelaut, suara Shila je agak2 menjadi skit. hahha!


Letih weh nyanyi lagu Christina Peri, semputttt. HAHA!
tapi mampu membuatkan aku release tension :D

Girls' stuff. we're headed to Chamelon. Kedai yang aku-mesti-masuk every time datang mall ni. Ada la sebarang dua yang aku tersangkut kat sini. haha!

DARE TO WEAR? haha!

lepas pergi Guardian, masuk Watsons, pastu masuk Vincci. aish. raya2 macam ni pun ramai orang. sumenyer cun melecun berbaju raya merah jambu, putih kuning biru. gojes2! aum! cuma aku masih kekal bersweater polka dot kelabu putih ni yang da bercampur bau asap kenderaan nasib takde bau lembu je. huhu. Sebelum pergi ke Burger King, singgah Popular jap, melilau tengok buku, tup2 terjumpa....

yeah! finally terjumpa buku ni! ILUS!
I Love U Stupid!
best woo buku ni, aku teringin nak baca. Dyana beli dulu, nanti aku pinjam. haha! Sebab novel Mocking Bird - Harper Lee, masih tak tersentuh dan 7 Hari Mencintaiku masih belum habis walaupun da lebih 7 minggu baca. hoho! Bila nak ada masanya kalau asyik kerja ngadap plankton dan report. Kalau ada masa free pun, aku tak akan luangkan free time tu dengan membaca da. penat mata wes!

Masa nak pergi mall, masing2 suma kenyang. Tapi lepas jalan2, pusing2 da jadi lapar semula. HAHA! sudahnya kiteorang lepak kat Burger King.

she's my besties ever!
credit to Dyana sebab blanje kiteorang, haha mentang2 dia da keje. Dyana kawan aku dari sekolah rendah-menengah. She's a very close friend. Taraf kawan2 kiteorang da macam, selamba je kalau aku cakap; " weh, pergi mandi, ketiak ko da busuk" haha! kawan yang selamba kena swap bontot time jalan. kawan yang selamba aku tarik tali bra sampai bunyi 'ktaahh!' (gross aite, haha!) kawan yang sesuka hati je nak molest2 sana sini. :P kawan yang boleh share food, things and money. kawan yang aku boleh share suka dan duka aku. kawan yang aku boleh menangis kat riba dia masa balik dari matriks dulu. kawan yang kiteorang bebas nak cakap apa2 tak puas ati pun,, 'hey bitch, gimme back my umbrella', dan kawan yang aku gaduh2 tumbuk2 jugak.

even we less texting, less calling, tapi dia antara kawan yang selalu ada dalam doa2 aku. Semalam aku agak terharu bila dia cakap...

"wei, aku ada baca blogmu pasal yang mu confess2 tu.. best la baca. rasa macam mu citer direct je kat aku, mu ingat aku tak baca blogmu ke? aku polo mu tau..."
"paceroh aku tunggu mu update blog, manalah entri2 baru ni, post lama je....tiba2 klua plankton.."

memang blog ni, untuk besties2 aku nak tahu pasal aku pun. i may update about what i'm doing at this blog to let you know, and she's very kindly text to me to update me..
"weh, aku dapat MSU, tapi aku hold dulu...."
"wei, aku da keje kat kedai Aya da sekarang.... bla...bla..."
hey, i do appreciate it. at least i know what happen to you.
always pray for you the best dude. XOXO



p/s: jangan sesekali lupa kawan lama, bila da dapat kawan baru. walaupun da ada kawan baru, dan kawan baru ko tu hebat HOTSTUFF, walaupun kawan baru kau tu, anak dato', anak prof, anak OK jangan sesekali lupa member lama. Sebab dulu, dialah kawan ketawa kawan menangis ko time sekolah dulu. Dialah tempat ko mengadu itu ini. Mungkin tanpa dia, kau tak akan jadi sekuat sekarang. Itulah namanya SETIAKAWAN, kawan :) - Hikayat Skyline




nota kaki: i have many girlfriends... and one boyfriend that i love-oh-so-dearly! ^_^,



No comments:

Post a Comment