Lala pathway

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

Saturday, January 26, 2013

Majlis Cukur Jambul Itting@Qisya

At last, berlangsung jugak majlis cukur jambul untuk anah buah aku nombor 3 ni. Beria sugarmummy ngan kaka aku suh balik, no wonder la. aku balik umah tak menang tangan, terus jadi bibik tak bergaji. phew! Tapi takpe, bukan sotmo pung :) rasa penat lelah berbaloi bile boleh gotel2, cium2 budak tecik Itting ni.
Betullah kata

Sepanjang majlis tu, aku jumpa ramai baby. Semua aku peluk, aku dukung aku cium ^^, weee~
Love baby and animals, and i shall love you too ^^,
aku da rasa macam perjumpaan bayi2 plak masa ni. ada Qisya, ada Thaqif besar, Thaqif kecik, ehehe! ada Aufa dan Damia. tu part baby, bab pom pom girl, mestilah dimeriahkan oleh Arbok, Tina ngan Icha. Pom Pom boy (yang tak berapa nak pompom pun ada) Kimi, Aiman, Syakereen Azhar sama anak2 jiran yang aku pun tak hengat nama. haha! Bergoncang buai depan umah tu budak2 tu duk main time orang duk baca yasin. haha!


Sugardaddy aku punyer idea, pelik dari orang, punyer semangat, dia pergi potong tebu kat belakang umah, buat ala2 lipstick tu, pastu celup2 ngan madu. Next probe, sugardaddy cari 2 bijik kelapa muda, pastu potong bentuk2, nk letak rambut budak tu kat dalam. Probe ke3, gunting. Makcik2 marhaban potong rambut baby sechoit2 letak dalam kelapa. Probe ke4, 'pelepas'. Dalam anyaman daun kelapa tu ada bunga rampai, aku taktau mana sugardaddy aku dapat, bila kita tarik 'pelepas' tu jatuh bunga rampai kat baby tu. ala, macam korang main pop pop pop pastu klua habuk2, kertas kat pale, time sambut besday kecik2 tu. haaa, igt? :D

haa, tu la antara probe nya. aku suka plak duk main 'pelepas' tu kat kpala budak tecik tu. :D


Antara probe2 sepanjang majlis.

Jeng! Jeng! Jeng!
Che Sue pun nak buat jugak! hehe!

semanis madu dan tebu.

actually, aku memang suka gile bila tengok baby, kuceng pun. kadang tu tahan diri je. :D baby2 yang masih lembik meliang lentok aku tak suka sangat, bimbang nak pegang, karang terkulai sana sini :D 
aku suka baby aktif baya2 macam budak ni. hehe!


yeay! gootell Thaqif! Che sue sayamm kat dia ni.. ^^,

eii, serius geram. haha! pastu gotel2 baby Aufa plak. Comel kan baby ni. :)

muka nak nangis time aku pegang! haha!
haha! dia nangis terus aku hand over kat mak dia smula, maafla sayam, aunty geram! ^^,
Walaupun banyak baby, tapi Arbok tetap tak diabaikan. Manjang nak berkepit ngan aku je.


haha! Icha & Arbok! maaflah gambar perasan, self capture :D

ada orang, tak nak anak ramai2, nanti serabut, tak terurus la itu la ini la.
Tapi aku pernah terdengar ada orang cakap, jangan risau kalau nak anak ramai pun, setiap anak yang lahir Allah da tetapkan rezeki. Bukan kerana anak kita miskin sesak susah. Setiap anak, ada rezeki masing2, jadi jangan takut untuk beranak ramai. Pada aku, ikutlah kemampuan, bijaklah merancang! Tapi, THE MORE, THE MERRIER! :)

Kata kakak aku, dia nak 6 orang anak. wow! :D ahaha! dia kata asalkan, setiap kali deliver, mestilah kat swasta. haha! Kopak husband dia lepas klua si Itting aritu, mana taknya, sorang anak dekat ngan 4k! ahaha! kumpul duit banyak2, produce baby banyak2! ^^,
kalau aku, aku takmo la anak sampai berbelas2, cukup la ada twin ke, triplet ke, quadruplet ke InShaaAllah kalau rezeki murah, dapat quintuplets terus! lagi aku shukew! tapi stakat ada baby hedgehog pun oke la buat masa ni. ehehe!

budak tecik tu da mengamuk rambut da takda, si Thaqif, cool je.

Akhir kata, bayi itu anugerah. Jangan dicampak, jangan dibuang, janganlah dibunuh. Sucinya mereka datang dari syurga, janganlah dipersiakan.



nota kaki: baby bam bam bam! ^^,








No comments:

Post a Comment