Lala pathway

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

Monday, January 14, 2013

Sem 3 yang hardcore!


14 Januari 2013
@Perpustakaan Sultanah Nur Zahirah (PSNZ), UMT. 10:15PM

Tadi masa masuk entrance ternampak board dengan tulisan kelip2.
"Selamat Datang... 14 Januari 2013"

Ya, harini da 14 Januari, aku punya last paper 6hb Januari, Speech 10 Januari dan sampai
ke hari ni, aku masih disini, masih di UMT Tonggak Jaya, UMT Terchinta, pfftt~
housemate aku pun da 2 orang balik. Sepatutnya aku boleh balik cepat, tapi demi Plankton, turtle, benthos, nutrient, bla..bla..chlorophyl, TOC dan segala bagai mak nenek untuk subjek MMB 3000 Kerja Lapangan aku masih lagi disini. Dari PSNZ crowded dengan student2 tiap2 malam sampai la student pun macam tak berapa nak ada je kat perpustakaan ni, aku da jadi pelanggan setia untuk perpustakaan berbentuk penyu ni. haish!

sampai ke saat ini, dalam 5 chapter aku da siap. Overall ada 11 chapter semua sekali. Ramai jugak member2 aku da balik rumah, dan ramai jugak yang satu chapter pun tak siap complete lagi. ada yang
buat report kat rumah. Tapi seriously, kat rumah banyak godaan, distraction sana sini. phew!
Aku nekad, once report da siap, baru hanya aku akan balik. huhu!

Nah, aku share skit tajuk2 yang nak perlu kena buat,
mungkin lagi mencabar dari FYP/PITA, sebab semua subjek bercampur Geology, Biology, Physics, Chemical, Bio-Geo-Chem, Physico-Chem. Indeed, kalau FYP/PITA hanya bertumpu pada satu opsyen sahaja. huhu

Chapter 1 : Introduction of Field Trip
Chapter 2: Plankton in Bidong Island
  2.1 Zooplankton
  2.2 Phytoplankton
  2.3 Plankton Movement
Chpater 3: Benthic Communities
  3.1 Coral Survey Using Manta Tow Technique
  3.2 Coral Survey Using Snorkeling technique
  3.3 Coral Survey Using Diving Technique
Chapter 4: Benthic Communities - Benthos
  4.1 Benthic Communities survey using Benthic Sledge
  4.2 Benthic Communities survey using Smith McLyntyre
Chapter 5: Selected Marine Life In Bidong Island
  5.1 Squid
  5.2 Sea Turtle
Chapter 6: Bathymetry and Sediment Distribution
Chapter 7: Nutrient and Chlorophyll Distribution in Bidong Island waters
Chapter 8: Physico-Chemical Survey at Bidong Island waters
Chapter 9: Total Mercury and Total Organic Carbon at Bidong Island waters
Chapter 10: Current Movement pattern at Bidong Island waters
Chapter 11: Turbidity Survey using Secchi Disk and Turbidity Meter.

nah, pulun la sume2 tu, Sem 3 paling hardcore la, buat kerja sambil menitik2 air mata. Sobs!
Azab nya, bersusah2 dahulu, bersenang2 kemudian. i believe in the middle of dificulties, lies oppurtunity.
pada aku, sama je aku dengan mat2 bangla yang buat jalan tar tu, dorang kerah keringat,
kita2 yang student ni kerah otak. Yang penting usaha. Motong getah pun boleh pakai Skyline walaupun blaja sampai PMR je.  =) Man Jadda Wa jadda. Kalau semua orang pandai jadi doktor, arkitek, sape yang nak jual sayur, sapu sampah dan tapis loji kumbahan?

eh, eh, eh! Aku duk lagho tulis blog sakan ni apehal,
banyak chapter lagi tak siap ni, kata nak balik awal. ceit!

Anyway, happy reading,
Sharing my corat coret,
have a nice day!



nota kaki: yes, you're my serotonin, melatonin, endorphin and oxytocin too! *big hug!

No comments:

Post a Comment