Lala pathway

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

Wednesday, September 5, 2012

Sem 3 Lepas Raya

Assalamualaikum & salam sayam.
Ya, baca tajuk entri pun suda boleh tahu entri ni kisah apa.
Cuak jugak aku tengok jadual aku sem 3 ni, packed kaw kapal api punyer!
Aku ada 5 lab, and satu lagi English. 5 lab, semua 4 jam kredit wooo~, Oseoanografi Biologi, Oseoanografi Fizik, Oseoanografi Kimia, Oseoanografi Geologi & Field work. Bertambah cuak bila terfikir pasal field work ke Pulau Bidong aritu. Sample nak kena analyse, pastu present depan lecturers and writing a report. hardcore! Memang sah2, tiap2 ari kena bertugu kat Mosea & Makmal BioD, dan lab coat akan jadi sahabat terbaik huhu~ *hup hup hup gained spirit!
tapi xpe, all is well. Sem 3 lepas raya ni, aku da buat azam. nak naikkan pointer lagi sikit, diizinkan Allah, biarlah dekan. hoho! Aamiiin! haaa, lagi satu azam aku, aku nak loss a few weight. Aiseh, cuti dua bulan, duk umah jadi bibik, laju je aku bina badan. aish!

Disebalik aku sibuk cuak duk fikir pasal subjek2 sem ni, adanya keterujaan!
Aku teruja nak masuk rumah sewa.Bukan aku sorang je, housemates aku pun sama hahaa! Bukan main kaw2 lagi plan ngan housemates nak buat itu ini, bawak itu ini, adjust itu ini, repair itu ini, renovate itu ini. *banyak betul itu ini nya, aish!
Aku ngan housemates memang awal2 lagi tak apply asrama, sebab asrama tersangat la sempit, lagi sempit dari asrama matriks. katil double decker, ruang pun cukup2 untuk seorang solat. Locker pun kecik. huhu! barang2 tak da ruang nak letak. jadi kami sepakat nak cari rumah. Rumah nak duduk sem 3, tapi minggu pertama sem 2 da cari, zap~ terus dapat rumah yang sebelah aje dengan hostel. hoho! Houses around hostel tu selling fast, jadi sapa cepat dia dapat.

Rumah 3 bilik, dua pintu tu sedikit sebanyak agak menggusarkan aku. Kiteorang bertujuh, bilik aku 3 orang. Tapi rasa macam masing2 banyak barang je nak bawak, haha! kasut saja pun dekat 6 pasang da, tu tak termasuk benda2 lain lagi tu. hoho! But, its okay, we'll make this through together. and i'm sure we'll have a nice memory with the house. ^_^ Housemates aku tak de sorang pun yang sama kos dengan aku. Coursemates aku ada offer, join duk rumah diorang ramai2, tapi aku tolak awal2. Tak best ngadap muka sama je, tak berkembang, Ke kelas muka dia, kuliah muka dia, kat rumah pun dia lagi. Naya woo kalau gaduh2 t. Tapi aku tak nafikan, nanti senang nak pergi kelas malam sama2, nak study buat report segala bagai sama2. hoho! dah, lupakan soal itu....

Memandangkan masih dalam mood beraya, jadi kiteorang sepakat masing2 bawak biskut raya, or anything that is 'Raya' stuff. haha!
At first, i was planning to make spaghetti, tapi tiba2 rasa malas, sebab x ckup bahan. hoho! meatball aku terlupa nak beli, sedangkan esok da nak pergi rumah sewa, hoho! Intihanya, aku buat Kek Cokelat resipi turun temurun 2 biji! 3 jam lebih, 2 biji kek da siap, sebiji aku tinggalkan kat rumah, sebiji lagi aku bawak bekalan dunia. :P


Setoberi tu sungguh menngoda :D

Walaupun cuak, namun aku tetap optimis. i will make this semester! Mariner always cool dude!
Take care guys! As so you know, the schedule is packed, and i'm no longer staying at hostel, which is the tendency to online is hard due to our house masih xde wifi. Aku plak tak berapa beria sangat nak ber broadband, line bukannya boleh harap sangat. However, aku try cari space nak update blog with news.


Take care sayam2!
Happy reading & have a nice day!





nota kaki: Gagal sekali, bukan gagal selamanya. Kalau permata boleh dibeli, apatah lagi kek cokelat sebiji, chewwah :P


No comments:

Post a Comment