Lala pathway

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

Monday, September 10, 2012

Rumah Oren depan surau.

yes! finally!
kami sudah duduk rumah sewa. start 6th Sept 2012.
7 orang kesemuanya, Kam, Syera, Noji, Kak Ma, Wawa & Nuyu.
So, aku sorang je budak mariner. hoho! Besides, aku ngan Noji je anak Teganu :D

Apa yang best duk rumah sewa rather than duk asmara asrama,
1- Bila duk rumah sewa, korang boleh buat praktikal rumah tangga. Aku yang tak pandai siang ikan, slow2 belajar siang ikan. keh keh keh! Haa, kat hostel mana boleh buat macam ni.
2- Bila duk rumah sewa, korang boleh save makan der. kalau duk hostel, paling kurang RM8 sehari belanja makan, tapi duk rumah sewa, giler boleh save bila berpakat ramai2 beli barang dapur & masak sesama.
3- Bila duk rumah sewa, sedikit sebanyak belajar untuk suaikan diri dengan masyarakat setempat. Kenal jugak la JKKK dengan abam2 kawasan tu. Kalau duk asrama, stakat kenal roomates dengan jiran sebelah2 je la. huhu

Pada aku, aku lagi best duk rumah sewa, sebab selesa. Asrama kat kampus tu, giler sempit r. nak solat pun kena take turn, one by one. Da tu, katil double decker. huhu!
so, i would prefer rumah sewa rather than staying at the hostel.

aku duk sebilik 3 orang.

almari siang malam sebijik sorang :D

tidor pun syok. ala2 tidor gaya rumah kongsi pun ada, tapi ni la gaya tidur korea. hahaa!
bentang toto, comforter pastu tidur, pastu lipat2 semula. huhu! ni baru betul2 rumah bujang :D
bila lagi nak merasa duk rumah macam ni. hehe!

yeah! patrick pun join skaki!

 petang semalam, sugarmummy aku datang hantar TV, tapi yang 'syoknyer', TV3 je boleh tengok, da tu, TV hitam putih! haha! Semua jadi macam filem2 P. Ramlee.. hoho!

haha! Luggage buat tempat meja TV! haha! :D

so, ni baru betul2 survivorship. belajar susah senang nak hidup. rasai sedikit sebanyak kehidupan pekerja2 PADI yang duk rumah kongsi, hehe! (nak pekerja PATI jauh lebih extreme kot, hehe!)

kat rumah ni, ada kuceng. ada budak2. haha! i adore cats and kids. ^_^
seronok men ngan dorang ni. next to my house, owner dia caterer. So, dorang selalu anta makanan lebih2 buat open house la or apa2 event kat rumah kiteorang. hehe! :D

petang2 men ngan budak - awek cun kondo sewa nek moto ke kelas :D - wid is ailurophile - funny kid. Love!

Indeed, we will make this through together. Together we sail in the boat of friendship with full of love girls.
Lots of love.

Syera, Wawa, Nuyu, aku, Noji
3 orang budak food science, mariner and env. tech
another members of this house.

kak ma (aku memang suka bermanja auw2 pun hehe! ) & the sweet Kam


nota kaki: aku nak jadikan lagu ni sebagai lagu tema kami. susah senang kita sama2. lirik tu membawa seribu satu makna. 
"Kawan sejati takkan berubah hati, walaupun musim sentiasa berubah", (Hoore! Hoore!, 2012)

No comments:

Post a Comment