Lala pathway

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

Thursday, September 6, 2012

Lost & Found


i believe,
everyone has their own things that have sentimental value.
one week before raya, i have lost an earring.
the earring is given by my mother.
a set of earring and a necklace.
limited edition set.

merata aku cari subang tu, pulang dari pasar lambak yang kat rumah kakak aku, 
baru aku perasan subang aku ada sebelah je, sebelah lagi da hilang, aish!
nanar cari subang. merata2, dalam keta, kat laman, rasa macam nak g trace track smula aje. 
last2.. redha je la, mungkin takde rezeki. 
3 hari lepas subang tu hilang, barulah sugarmummy aku tahu subang tu da xde.
hahhaa! aku takut nak bagitau kat beliau, thihihii
last2 kantoi gak subang tu hilang.

raya kelapan, aku pergi beraya ke rumah kakak aku.
tengah duk borak2, tiba2 kakak aku;
"eh, apedia bersinar2 kat bawah meja tu..."
tup2, ada la subang aku lagi sebelah.. huhu!
aish, sungguh aku terharu.. terus gembira! tak sia2 aku drive jauh2 beraaya ke rumah kakak aku.
berbaloiii~ :D



=) p/s: ada a few diamond da tertanggal kat subang tu, huhu


aku teringat akan satu kata2 seseorang pada aku, kadang2 tak semua yang kita suka akan kekal jadi milik kita, mungkin dah tak da rezeki, reda dan pasrah sahaja. sesungguhnya Dia tahu yang terbaik. Sugarmummy aku pun selalu kata, "cukelat dalam mulut pun boleh terjatuh keluar, apatah lagi kalau kat tangan tu boleh terjatuh, kalau da takde rezeki tu, takleh nak buat apa dah. "
tapi, walau apapun, jangan putus harapan. 
NEVER LOSE HOPE. Ibu yang kehilangan anak masa tsunami pun tak pernah hilang harapan bahawa anak dia masih hidup, at last, 6 years later her daughter returned. :)





nota kaki: subang setoberi tu sangat2 mempunyai nilai sentimental untuk aku, plus limited collection in Malaysia.
(aku pun xtahu mana sugarmummy aku dapat menda alah tu. :D ) Thanks maa!



No comments:

Post a Comment