Lala pathway

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

Sunday, April 1, 2012

Bila April...

Bimillahhirahmanirrahim,
Assalamualaikum, 
Salam sayam... :)

*entri kali ni tak ada kene mengena dengan lagu Bila April 

terima kasih, kerana sudi membaca blog aku yang tak seberapa ni,
tiada apa yang istimewa pun pada hakikatnya,
hanyalah Hikayat Skyline pada seorang gadis abnormal :P
just another girl's story on the other side of the world. *her world actually, rolled eye :D
i will writing when i'm not saying what i'm thinking.

pejam celik, pejam celik, da masuk bulan April...
apa da terjadi pada bulan Januari? Febuari? Mac? sebelum2 ni?
pada aku, bila terkenang kisah lama, aku rasa aku jahil gila.
banyak dosa2 aku. :"(


Orang selalu cakap, nak jodoh yang baik, kita kene CARI orang yang baik2,

tapi bila bab2 nak hidayah, mereka lebih rela MENUNGGU hidayah tu datang bergolek,
Hello! hidayah pun kita kene cari tau...

tapi ingat sejahil mana pun kita, sebanyak mana pun dosa kita...
jika kita mujahadah dan berkehendak ALLAH pasti memberi rahmat,
dan jangan lari dari duduk dengan orang2 yang soleh demi mencari an-Nur Nya.

ehsan googl

every cloud has a silver lining.
every single thing has their own reason, dan sekarang da nampak hikmah2 disebalik
apa yang terjadi kat aku dulu, it guides me to the better.
semua yang terjadi kat aku, macam da dirancang, it is well planned, follow the chronology.
bila kita da tahu benda yang betul sedang berlaku, gratitude to Him. <3


nota kaki:
nak share lagu ni, tak da la lagu baru mana pun, OST 7 Petala Cinta 


tak salah pun bercinta, jangan paranoid sangatlah kata haram ke hapa, pathetic!
'bercintalah kerana Allah, cinta kita kepada insan lain bertujuan mencari keredhaan dan rahmat Allah SWT.' - Kembara Hamba Mencari Cahaya.

"Sesungguhnya orang yang beriman itu bersaudara, kerana itu perdamaikanlah antara kedua saudaramu itu (yang bertelagah) dn bertakwalah kamu kepada Allah, moga-moga kamu mendapat rahmat." (Al-Hujurat: 11) 
sopan kan entri kali ni, ekekee..~
Insyallah, sama2 kita hidup kat dunia ni, cari bekalan buat akhirat..
puaka, puaka jugak... hidup sempoi senget 45 darjah tu perlu, :P
tapi rohani pun perlu diisi jugak...
have a nice day people <3 ^^,






No comments:

Post a Comment