Lala pathway

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

Thursday, March 29, 2012

baucar baucar baucar Buku 1 Malaysia.

*tittle post macam orang gagap je kan.. hoho!

Assalamualaikum dan salam perpaduan...
(ceit macam menteri mentera da ha! haha)

korang tahu tak yang kerajaan ada bagi Baucar Buku 1 Malaysia kat pelajar2 institut pengajian tinggi sebanyak RM200.00...? hoho~
pada aku, besar gak nilai tu, so baucer tu, obviously can't be change for cash.
but, some of my friends did. it is bad.

apa aku da buat dengan RM200 tu?

apa aku da buat dengan RM 200 tu?

apa aku da buat dengan RM 200 tu?
(memang entri kali ni kene jadi gagap skit pun. :P)


so... i bought this...

Remember Me by Sophi Kinsella, To Kill A Mockingbird - Harper Lee
and Syaitan Musuh Kita.
yang buku Water For Elephants tu, aku beli da lama, cuma tak baca2 pun lagi,
(beli pun sebab cover Robert Pattinson :P )

i'm crazzzzyyyyyyyy looking these boookss!! especially Sophie Kinsella!

another RM50 i spent for these stuff...

This book RM55. Indahnya Hidup Bersyariat
and finally, aku beli buku Biostatistic.
ada satu hari, aku pergi kedai buku Popular kat Mesra Mall, *mata ke atas flashback smula
menghabiskan baucer buku yang tinggal lagi RM100.
there's a teenager at the cashier, beli buku guna baucer jugak
situasi...
Cashier: sume sekali RM28.90
Remaja: erm saya nak guna baucer.(sambil hulur baucar)
Cashier: tapi ada lagi balance ni, awak boleh tambah apa2 barang awak nak, cukupkan RM50. alat2 tulis pun boleh amik jugak
Remaja: takpe2, keep the change je la balance tu.
Cashier: eh rugi la macam tu, amik la apa2 barang pun
Remaja: bia la, saya nak yang tu je.
Cashier: macam ni la, akak buat resit, nanti boleh guna lagi baki baucer tu, just tunjuk resit je.
Remaja: ok.

eii, aku yang kat blakang ni, rasa nak tendang2 je budak tu..
woi! kalau ko xnak baucer tu, bak kasi aku la, meh tolong bayarkan buku aku neh. aish!
aku sanggup TAMBAH duit kat baucer tu, dia plak simply said KEEP THE CHANGE
taik-kuceng-gaul-nyo budak! mentang la kerajaan bagi free, sambil lewa je guna. hoh!
panas betol aku ngan manusia yang tak bersyukur macam tu. aiish!



nota kaki:
kerajaan da extend lagi 30 hari untuk penebusan baucar buku tu, sepatutnya baucar tu expired 31 Mac ni, tapi disebabkan banyak lagi baucar yang tak ditebus, tarikh da dipanjangkan.
sedangkan aku, baucar awal2 lagi da habis beli buku.. :D

What we are, always appreciate what we have, Malaysian Students.. ahh we are so lucky guys..
Baucar Buku 1 Malaysia, Bantuan Rakyat 1 Malaysia (RM500 satu kluarga), Klinik 1 Malaysia dan there's many 1 Malaysia programs. I'm Proud to be Malaysian, so appreciate la k.. :)

Sophies' and me.. <3



4 comments:

  1. untung la he3...ble nak blnja a.ngah makan??? nyum3

    ReplyDelete
  2. a.ngah?? blanje makan?
    boleh2.. midsem ni jom turun makan.. :D
    hehee.. my turn plak.. heee~

    ReplyDelete
  3. ha3..bleh2..nyum2..ktner uh nk lanje???? hihihihihi

    ReplyDelete
  4. jom2. roger je mana2.. jangan kat hotel 3,5 bintang suda. kayap t.. haha

    ReplyDelete