Lala pathway

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

Friday, March 16, 2012

Pagi Sabtu, di teratak bonda...

Assalamualaikum..
Salam sayam sayang...

allhamdulillah...
pagi ini masih diberi nyawa untuk terus bernafas..
(err entri pagi ni sopan siki ye anak2)
diberi kesihatan yang baik,
akal yang masih waras,
hati yang telah tenang,
dan SEMANGAT yang baru....

bangun pagi, 
seusai subuh..
waktu yang paling dekat dengan Nya untuk berdoa adapun di tengah2 malam..
(kadang2 waktu subuh aku mamai gak, :P )

doa itu penting,
sesungguhnya, sesiapa yang tidak meminta kepada Dia nescaya berdoa,
maka dia tergolong dalam golongan orang yang bongkak lagi angkuh.

doa aku ada 3 phase *hehehee.. :P
dimulakan dengan selawat memuji Nabi dan Allah dengan nama2 terpuji..
1st - aku doakan untuk ahli keluarga, sahabat handai, guru2, serta seluruh muslimin dan muslimat.
2nd - doa untuk diri sendiri, agar diberi perlindungan...bla..bla..bla.. skyline sbijik! haha!
3rd - aku doa untuk jodoh... agar dikurniakan lelaki yang terbaik bagi aku. bla.. bla..
and last....doa ditutup dengan bacaan ni dan selawat.


“Wahai Tuhanku, Aku berlindung dengan-Mu dari azab neraka jahannam, dari azab kubur, dari fitnah dajjal dan dari sebarang fitnah sewaktu hidup juga ketika menghadapi kematian” 

nota kaki: pentingnya doa dalam kehidupan..
wujudkan prioriti (keutamaan) dalam berdoa. cuba renungkan,
doa korang banyak kepada kebendaan dunia atau bekalan akhirat..?
kita hidup kat dunia ni tak lama, sementara aje, akhirat tu yang kekal abadi.

sama2 kita dekatkan diri pada Allah..
aku pun bukan baik sangat, dan sedang mencuba untuk jadi lebih baik..
InsyaAllah


2 comments: