Lala pathway

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

Friday, July 20, 2012

Dugaan Sebelum Ramadhan.

Orang kata, dugaan atau musibah tu satu ujian.
Aku ada terbaca status sorang kawan aku; setiap musibah yang terjadi adalah kafarah dosa. Makna kata,
musibah atau kesusahan yang menimpa tu, akan menebuas dosa-dosa kita. Kawan usrah aku ada cakap, ingatlah, bila kita ditimpa kesusahan, ianya adalah balasan daripada dosa-dosa kita yang lalu. Maknannya, Tuhan bayar cash terus kat dunia. huhu~

7th July ago, rumah cousin aku kena pecah masuk. Cash, 3 handphones, 1 readboy hilang. Habis tingkap kena kopak. nasib la pintu bilik kena kunci, silap haribulan ngan cousin2 aku kena rompak skali, hoho! :D

and, another accident happened on 15th July, my car crashed with Hilux kat Sungai Soi, Pekan. duit mngalir lagi, huhu! Alhamdulillah kereta je teruk, tiada sebarang kemalangan jiwa berlaku.

and the latest one, the heartbreaker one, semalam, tangan Arbok (what i used to call my lil cousin) patah! tengah2 aku syok men masak2 kat dapur (hehe), tup2 dapat call dari mak sdara aku, bagitau tangan Amni a.k.a Arbok patah. jatuh masa main kat playground. katanya dia terjatuh tangga masa main2 ngan kawan dia. aish! terkoci2 aku ngan family bergegas pergi klinik. Sampai je klinik, tak sempat nak kata apa, mak sdara aku suh aku dukung bawak Arbok masuk ambulans. So, that was the first time aku naik ambulans, hee~

yeah, in the ambulance. shaky.
mak aih, ambulans tu laju giler. perjalanan yang sepatutnya 35minit, tapi jadi 15minit je. hehe! rasa macam best je, boleh langgar trafik light, pastu sume kita bagi laluan, SMOOOOOTH je perjalanan, ekekeke! :D
So, naik ambulans sampai Hospital Dungun, lepas xray, tangan Arbok dislocate and fractured. both tulang radius-ulna. nak tak nak, kena hantar pergi Hospital Besar Kuala Terengganu gak, sebab kat Dungun takde Ortho.
scary kan, tengok tangan dia. masa ni dia tak benti2 menangis. once balutan da terbuka, dia da start
rasa sakit. masa MA, tarik tangan dia (auch!) nak betulkan, lagilah dia meraung. :"( poor my girl
dia jatuh pukul 2:50PM hari Khamis, and pagi Jumaat, tangan dia da kena simen. Alhamdulillah all is well, tapi kesian tengok dia. Aku antara orang paling raapt ngan dia, and ehem! I'm the only one can call her Arbok. Royalty! Hahaha! So, bila aku tengok dia duk nangis merengek je, ngan aku2 skali terasa tacim terus. huhu!


owh, this one masa kat Hospital Dungun. sob sob


yeahh! Super Kid, hehe!

malam Jumaat tu, aku terus rush pergi HSNZ.

right after arrived kat HSNZ at 10:00PM
So, pagi Jumat tadi, lepas xray terus simen. pastu terus beliau tertido. huhu.


tangan bersimen, :D


masa dia dah bangun. huhu! Her thumb is swollen! huhu!
yeah! finally my sweetheart revived! hehe! bila dia da da sedar. apalagi. mulut bertih jagung dah start. huhu!
hehehe, lucu bila dia ckp "tahun ni boleh main bunga api sebelah tangan je la.." hahaha! budak bertuah sungguh!

yeah! Kimi, Icha & Arbok. dia bosan duk atas bed manjang  (baru sehari da bosan, buas!)

semoga budak tecik ni cepat2 baik. kecik2 da patah tangan. macam mana la tangan terlipat masa jatuh tu agaknya. aish!


nota  kaki: every one things happened, there's must a lesson lies behind. :) 



1 comment: