Lala pathway

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

Monday, September 30, 2013

Tap Taappp Tappers!

Sangat la dramatik tragedinya.
Macam2 hal... mula2 jadi, pastu cancel, pastu kena buat ini, last2 jadi jugak pergi.

Akhirnya, berjaya jugak pergi Tappers Cafe Sabtu lepas..~ wee~ :D

Tappers Cafe ni betol2 depan iCity Kampung Cina, dan betol2 sebelah loji kumbahan. (HAHA)
opss! but dont worry, it is fully hygiene, nothing smelly will dancing around ur nose ^_^

from the bridge. 

Menu dia agak menggoda. Ada something local, Hainan and also Western. Yang paling syok, portion dia mampu buat korang kenyang sampai malam. Haha! *pengsan! Macam mana nak diet, asik buat review pasal makanan je. :3

                        Menu
 Suka kedai yang bila dia bagi menu, pastu they do not wait for us. So, korang boleh write ur orders and amiklah berapa lama masa pun nak decide order. Haha! 
Aku ni pelik skit, kadang kalau waiter tunggu nak take order, mesti aku rasa bersalah sebab bia dia tunggu lama aku buat keputusan. Pastu sebab taknak bagi dia tunggu lama, cincai order je, pastu bila tengok menu lagi awesome, rasa.. humph! (korang rasa tak apa aku penah rasa ni..haa haa) Huhu! So, cara ni paling best, nak gaduh2 berperang menjerit nak pilih menu pun xpe :D 


        Ayam Hainan ni mcm trademark untuk Tappers Cafe ni. Isi ayam yang disalut telur. Aum gojes! 


Benji finally chose Ayam Masak Merah. Aku plak dari semalam lagi menari2, Fish Sweet Sour.

    3 main course untuk dua perut! Hee~ 

Awal2 lagi aku da reserve perut dari pagi untuk lunch, tapi mampu habiskan nasi separuh je. Huhu! Selebihnya Benji cernakan :D Untuk menyahut seruan Demi Somalia, taknak membazir. (Kesian, Somalia tau, they are starving, and scarcity of food happen everywhere :"( kita plak senang2 bazir menyahut seruan syaiton) 

Nomnomnom time! 



Choc milkshake flooding on my tastebuds! The best thing, tak muak macam Secret Recipe yang aku penah try. Hewhew!


Muka kekenyangan...

Dengan hati kenyang gumbira, slowly creeping carrying  'spare part tyres' to BIG
BAD WOLF! 😱
Benji has no idea at all what is 'Serigala Besar Jahat'. Huhu! Pelik la, berapa kerat je yang tau pasa BBW ni. Da tu buat kat public library Kuala Terengganu, who would notice ada event kat sini. Aku pun tau last minute, ramai yang taktau sebab takde promo. Huhu!

        Tempat2, kereta dulu yang dia serbu. Ish ish ish! Tapi memang nak pengsan la tengok buku automobile murah2, dengan gambar2 kereta yang sangay awesome and rare! Dari harga 150++ jadi rm50 lebih je. Huhu!

Tapi banyak novel fav author aku takde. Tak tau la samaada da habis ke atau memang takde. Judith McNaught tak dapat dikesan, kalau Sophie, ade dalam 4,5 je. Huhu aku sempat la rembat dua. Hehe! Tak tahan tengok harga murah sangat :3 first time Big Bad Wolf kat Terengganu. Sepatutnya buatlah kat TTC, baru gempak ni, kat Pustaka Awam ni... alaahaai~

Akhir sekali, pulang dengan hati yang gumbira :3

Take care!
Happy reading ^_^




Nota kaki: jangan lupa baca doa makan, dan doa lepas makan, InsyaAllah makanan tu akan lebih barokah :)


Penaja bersama, bergambar dengan buku Sup Ayam. 


Happy reading! XOXO



No comments:

Post a Comment