Lala pathway

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

Wednesday, July 31, 2013

Terkenang~

6.20pagi
Ramadhan yang ke 20, 1434H

Aku terjaga. Termimpikan nasib sepupu aku pasal pemergian ibu mereka. Pemergian yang bukan ke alam barzakh, tapi seolah pelarian ke tangan lelaki lain. 
Maasa aku keluar  dari pulau untuk mencari line telefon, maa ada bagitau, pasal penceraian satu2 nya bapa saudara dengan isteri dia. Akhirnya talak tiga jua, saat terdengar berita tu dari suara lirih bonda sendiri, terus aku terbayangkan wajah sugul Arbok. Sepupu kecil yang masih bertadika yang paling manja dengan kami semua. Entah macam mana aku boleh termimpikan dia. Allahuakbar... 

Pagi ni seperti biasa, aku tidur di pantai, menunggu penyu. Tapi rasanya, tak sampai 3 ekor penyu pun bertelur. Bulan terang menyinar, sehingga bayang sendiri pun jelas dilihat. Pagi ni, aku pulang ke rumah. Akhirnya... setelah sekian lama berkurun dipulau ni membuat projek tahun akhir. Sesungguhnya, hati betul2 menggamit rindu pada sepupu cilik itu....



"Dari jauh, aku lihat wajah sugul pok sue, menemani arbok di taman permainan. Badannya yang dulu berisi, kini kelihatan begitu susut, mukanya cengkung, dari sinar matanya, seolah terpancar satu kesedihan yang sukar untuk aku tafsirkan. Sungguh aku tidak percaya, itukah bapa saudaraku yang dulu. Ya allah... Ku lihat arbok, bermainan buaian, seolah hanya jasad sahaja yang berbuai, tapi jiwa entah kemana... Terasa pipi ini panas mengalir air jernih dari tubir mata, lantas kuseka dengan telapak tangan.... "


Nota kaki: mimpi.... Mimpi mainan tidur. Kekeke! Hormone swing betei aku ni, terjaga je terus emosional. :D

1 comment:

  1. hahaha..hampeh je..mula2 bca 2 mcm dh tahu je sape..ceh100x..kn sumpah raya kt pulau bru tahu XD

    ReplyDelete