Lala pathway

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

Thursday, June 21, 2012

Twilight untuk Perempuan???


ramai orang cakap Twilight sesuai untuk perempuan je...
manusia skeptical memang mengatakan cerita ni untuk perempuan2 saja, tapi pada aku tak.

Aku ada a few kawan lelaki (coursemate) yang minat Twilight, and yup, dorang
memang follow Twilight saga ni. Persoalan yang selalu wujud
"lelaki takleh ke minat cerita Twilight? Twilight memang untuk perempuan je ke? "
mesti ada manusia yang tersangat skeptical berkata demikian.

Sama kes dengan Justin Bieber, "kebiasaanya" perempuan je yang minat Justin Bieber ni, 
lelaki tak minat, sebab dia tu gay, itu la ini la..
tapi, personally aku rasa dia tu oke je, walaupon aku langsung tak minat dia :) 
Indeed, ramai gak kawan2 lelaki aku layanzz je lagu Justin ni, minat je kat beliau ni.

Berbalik kisah Twilight, bukanlah *leplep mana cerita ni.
So, tak payah pelik la kalau lelaki pun follow cerita ni. 
aku follow cerita ni dari awal hinggalah ke Breaking Dawn Part 1...
kalau Breaking Dawn tu, lagi best dari 'HP and The Order Of Pheonix tu'.

memang la kekadang, part romantik Twilight ni leplep sangat (aku yang pompuan pun rasa macam leplep sangat, hehe~ :D ) tapi part tumbuk2 action2 tu hebat gak, nak2 time part yang ada werewolves tu, pepeperghh thumbs up! Breaking Dawn Part 1, agak scary time Bella jatuh sampai patah tulang rusuk,
Overall, aku rasa cerita ni ada banyak elemen
romantik, seram, action suspen sume ada. So, tak salah kan kalau lelaki minat gak. kan?

so, Twilight sesuai untuk lelaki gak, 
(lelaki plak jangan wat excuse kalau perempuan ajak tengok Twilight! )


 
trailer the twilight saga: Breaking Dawn Part 2


nota kaki: hebat bukan?! Bulan November, lambat lagi, huh! citer ni sama taraf macam Narnia.
*leplep = leleh-leleh aka tangkap lentok





2 comments:

  1. saya tak pernah tengok twilight..takde orang ajak saya tengok twilight..jadi saya tak tahu apa-apa pasal twilight..yang saya tahu hanya highlight,traffic light,lip lap light..

    ReplyDelete
  2. sy hanya tau pasal candle light dinner je..
    dan yg sy tau Proton Saga Flx, Blm dan lain2..bkn Twilight Saga...

    ReplyDelete